أخيرااااااااااااً

.



زي اليومين دول من 10 سنين قررت قرار مصيري لوحدى وماسمعتش كلام ماما .. ورفضت نصايحها بإني أدخل ثانوي 
تجاري لأنه أفضل من الثانوي العام وحجيب فيه مجموع كويس يدخلني الكلية وأنا مرتاحه ،، لكن رفضت الكلام ده 
ودخلت ثانوي عام وإخترت القسم الأدبي  !!

****
ومن 7 سنين ظهرت نتيجة الثانوية ، وقتها جبت مجموع هو كان معقول للأدبي لكن مش حلو بالنسبة لي ، وفشلت في 
علم النفس والجيولوجيا .

****
 بعدها دخلت كلية الحاسبات ورغم إني ماحبتهاش في الأول بس لاقيت المواد  فيها سهله وأعرف أذاكرها !!

****
معيدين الكلية  كانوا أصعب ناس قابلتهم في حياتي 
بالرغم من إني كنت قرفانة ومتضايقة منهم ، بسبب اسلوبهم السيئ لكن أنا ما اهتمتش بدا ، واتعرفت علي بعض
منهم ، وبدأوا يعرفوني ، ودا فرحني أووى    !!

****
بالنسبة للإمتحانات بقي كنت ببدع فيها ..

****
في أول سنتين كنت عيلة أوى مع زملائي وزميلاتي وكنت بتخانق معاهم علي الأماكن !!

****
دكاترتي اللي بحبهم مش هقدر أتكلم عنهم ، بس دول اللي كانوا بيصبروني علي جحيم المعيدين .....

****

كتبي 

اللي صفحاتها مليانة بالشخبطة فيها في المحاضرات ؟؟؟؟؟؟

****

يااااااااه أخيراااااااااً اتخرجت !!
ومش هذاكر تاني 
ومافيش رخامة من حد تااااااني 
الحمد لله