درس خصوصي

.



الصورة من مدونة بنوتة لاسعة 

كنت بفتكر المدرسة اللي كنت فيها وأيامها ..
إفتكرت كل اللي عملته فيها وكل اللي حصل لي فيها ..
 لكن مين فينا  مالوش مدرس أو مدرسة ليه أحلي ذكريات في دماغنا ..
وفيه بردوه ناس تانية تخلي الواحد يكره المدرسة وأيامها ..
وبمناسبة الكلام دا أحب أقول كام حاجة كده محشورين في زوري :

* مش مسامحة مدرس العربي اللي درس لي في ابتدائي وكتب لي علي السبورة جملة كانت صعبة اوي عشان أعربها ،
ولما ماعرفتش ضربني عشرة أقلام علي وجهي  لغاية لما إزرق .

* مش مسامحة نفس المدرس اللي قعد يشخبط علي  اللوحة اللي كنت عاملاها لمادة الدين وعشان ماعملتش للعربي قعد 
يشخبط عليها .

* مش مسامحة مدرسة الرياضيات اللي درست لي في إبتدائي ، وضربتني وشدتني من شعري عشان كنت غلطانة في 
الواجب .


* مش مسامحة مراقب الثانوية العامة اللي بهدلني قدام اللجنة والمراقبين عشان كنت كاتبة في ورقة الإجابة بقلم بيقطع 
، وماكانش معايا غيره وقتها وماكلفش خاطره إنه يشوف لي قلم تاني .

ومع ذلك بحب مهنة التدريس .